top of page

[RECENZE] Legenda

Aktualizováno: 6. 1. 2019



Autor: Stephanie Garber

Série: Caraval (2)

Překlad: Martina Šímová

Nakladatelství: Egmont

Počet stran: 432


Oficiální anotace: Poté, co byla Donatella nechtěně vtažena do magického světa Caravalu, podařilo se jí uniknout svému démonickému otci a zachránit sestru před domluvenou svatbou. Společně by teď měly oslavovat, jenže Donatella pořád není volná. Dala totiž slib tajemnému zločinci, že pro něj zjistí něco, co se dosud nikomu nepodařilo. Odhalit pravé jméno Legendy, mistra Caravalu. To ale dokáže jen tak, že zvítězí v Caravalu. Proto se soutěže musí zúčastnit ještě jednou...

Nezapomeňte, že je to jen hra! Nebo je to tentokrát jinak?



Legenda se vrací s dalšími nebezpečnými úkoly, kterým teď musí čelit Scarlettina mladší sestra Donatella, pokud chce zachránit svou dávno ztracenou matku a odhalit tajemnou identitu mistra Caravalu.


Caraval pro mě byl jedním z největších překvapení loňského roku, ale když jsem zjistila, že je kniha psána z pohledu Telly, která mi v prvním dílu nebyla zrovna sympatická, byla jsem mírně skeptická. Nakonec mi Legendu koupila kamarádka jako vánoční dárek a já nechápu, čeho jsem se tak bála.


„Tella naneštěstí nebyla ten druh dívky, kterou ostatní zachraňují - byla tou, již ponechají vlastnímu osudu“


S Donatellou se přesouváme z Legendova ostrova do hlavního města Valendy, kde se tentokrát Caraval koná, ale nemusíte se ničeho bát. Kniha nepřichází o tajemnou, magickou atmosféru z prvního dílu, ba naopak. Legenda svět Poledníkového impéria a jeho historii přiblížila o něco málo víc.

Šestnáctiletou Tellu jsem si již na začátku knihy oblíbila. Na rozdíl od Scarett je ráznější, sebevědomější, méně naivní a nezajímá jí, co si o ní lidé myslí. Bavilo mě postupně s ní objevovat vodítka a luštit jednotlivé hádanky. Romantická linka mezi Tellou a Dantem byla skvělá, jejich vztah mě bavil víc než Scarlettin a Julianův a Dante se oficiálně zapsal na můj seznam knižních přítelů. Ani o Scarlett a Juliana v knize ovšem nepřijdete, protože se v ní pravidelně vyskytují.

Z nových postav stojí za zmínku Jacks, který dokáže být jak děsivý, tak i tajemně krásný.


„Neexistoval polibek, pro který by se vyplatilo zemřít"


Stephanie Garber občas používá podrobné popisy, které nemusí všem čtenářům sedět, ale jinak jsou její knihy opravdu velmi čtivé. Od Legendy jsem se nemohla odtrhnout. Potřebovala jsem vědět, jak se bude příběh vyvíjet dál, a občas jsem proto četla i pozdě v noci, nakonec jsem knihu zhltla za tři dny, ale nebýt rušných vánočních svátků, zvládla bych to i za jeden.

Příběh je plný plot twistů, přičemž některé jsem předvídala, ale některé mě opravdu překvapily. Také se konečně dozvíme, kdo je Legenda.


„Po staletí osudníci dleli v zajetí,

nyní však hrozí, že zlomí prokletí.

Svět změní se, získají-li moc, co osud jim vzal -

můžeš je zastavit, když vyhraješ Caraval."


Jediné, co mě docela zklamalo je obálka. Když se podíváte krásně nazdobenou americkou obálku (i anglická verze je nádherná) a položíte vedle ní naší českou s lesklým přebalem, ta naše naprosto zanikne. V obchodě tolik nezaujme a kdybych o ní neslyšela od amerických booktuberů, asi bych po ní ani nesáhla. Nakladatelství Egmont také své knihy vydává s postranními nápisy na knize směrem shora dolů, což je jinak, než knihy např. od Cooboo, nebo Fragmentu, takže jsem musela knihu všelijak obracet, aby do mé knihovničky zapadala.


Neočekávejte žádnou světobornou high fantasy. Berte ji spíše jako velmi atmosferické čtení na odreagování s dostatečným množstvím romantiky, nad kterou se vám budou podlamovat kolena a snad si jí užijete tak jako já.

A pokud mohu něco doporučit, podívejte se na internetové stránky autorky, kde pro nás nechala nádherný playlist ke čtení jak Caravalu, tak i Legendy.


A vzhledem k tomu, že tu nejsem proto, abych hodnotila obálku, ale obsah, dávám knize plný počet bodů a nemůžu se dočkat posledního dílu s názvem Finále, který by a u nás měl vyjít příští rok a měl by být psán jak z pohledu Scarlett, tak i Donatelly.


Moje hodnocení:


20 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page