top of page
  • Obrázek autoraSára

[RECENZE] Všem klukům, které jsem milovala


Autor: Jenny Han

Série: Všem klukům, které jsem milvoala (1)

Překlad: Romana Bičíková

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 320


Oficiální anotace: Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal.

A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo...



Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…?


Jaké je vaše nejvíce střežené tajemství? Pro Laru Jean to jsou dopisy, které tajně píše pokaždé, když se zamiluje. Pomáhají jí smířit se s neopětovanou láskou. Ale jednoho dne dopisy zmizí a dostanou se do rukou jejich adresátům včetně přítele Lařiny starší sestry Margot, Joshovi.


Původně jsem neměla žádné nutkání si knihu přečíst. Contemporary nepatří zrovna mezi mé nejčtenější žánry, ale po druhém shlédnutí filmu jsem se rozhodla, že se do ní přeci jen pustím. A měla jsem poměrně velká očekávání.


„Pokud je láska jako posedlost, možná jsou moje dopisy způsob exorcismu.“


Hlavní hrdinkou příběhu je Lara Jean, středoškolačka, která je tak trochu introvert, ráda peče, tráví čas s rodinou a nesnáší řízení. Číst z Lařina pohledu pro mě byl docela oříšek. Ne, že bych se s ní nedokázala ztotožnit, to vůbec ne. V jistých věcech jsme si docela podobné, ale její dětinskost, neustálé stěžování na Petera, schopnost naštvat se kvůli každé kravině a to, jak občas dělá "z komára velblouda" mě přivádělo k šílenství. Již na začátku knihy je nám sděleno, že je Laře, pokud se nepletu, šestnáct let. Já si ale občas připadala, jako bych četla deníček třináctileté malé holky.

Mezi další postavy patří Lařiny dvě sestry, mladší devítiletá Kitty, kterou jsem si z celé knihy oblíbila nejvíce a starší Margot. Od doby, co jsem přečetla knihu Selekce uplynulo několik let a já stále nemohla najít postavu, kterou bych nesnášela tak moc jako Aspena. Ale nyní nastal ten čas. Dámy a pánové, představuji vám Margot Singovou - Coveyovou. Margot se neustále snaží působit jako vyspělá, chytrá starší sestra, která všechno umí a všechno zná a může tak všechny kolem sebe neustále poučovat a dávat jim "užitečné" rady do života.

Přes mou nenávist k Margot jsem si však rodinný aspekt knihy užila. Líbilo se mi, jak to u Coveyů doma fungovalo a jak se přes všechny rozepře vždy dokázali usmířit.

Dalšími postavami jsou Lařini nápadníci: a to Peter a Josh. Do filmové verze Peter Kavinského jsem se okamžitě zamilovala. Ten knižní byl skvělý, to jo. Ale prostě to nebylo ono. Podle mě mu scházela ta jiskra, kterou mu Noah Centineo ve filmové adaptaci dodal. Josh na druhou stranu neurazil ani nenadchnul.


„Víš, jaké to je, když se ti někdo líbí tak moc, že to nemůžeš ustát a vědět, že oni nikdy nebudou cítit to samé?“


Styl psaní Jenny Han mi nevadil. Nebylo to nic převratného, ale kniha byla poměrně čtivá. Ocenila jsem i zaimponování pečení do příběhu, i když jsem z toho množství jídla v knize občas dostávala hlad, pokud teď nějakou dobu nebudu k zastihnutí, běhám po městě a sháním korejský jogurtový nápoj. Na můj vkus postrádala kniha více akce, ale to jako může být pouze můj problém, protože, jak už jsem zmínila, čtu převážně fantasy, kde je té akce mnohem víc. Také moc nemusím, když mi autor připomíná, že ve skutečnosti čtu knihu, protože si alespoň na chvíli ráda představuji, že příběhy o pirátech, dracích nebo vílách jsou skutečné. Několikrát se stalo, že Lara Jean přímo oslovila čtenáře a mě to okamžitě vyrušilo.


„Není to jako ve filmech. Je to lepší, protože je to skutečné.“


Nemůžu říct, že by se mi kniha nelíbila a nelituji, že jsem si jí přečetla, byl to takový milý příběh o rodině a prvních vztazích. Budu s touto sérií pokračovat? Eeeehm, možná? Každopádně filmová adaptace se mi líbila o něco víc, asi je to i tím, že jsem jí viděla jako první a na zfilmovaný druhý díl, který připravuje Netflix se rozhodně podívám!


Moje hodnocení:



8 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page